peste-si-vin-sfatulparintilor.ro-foter_com-350x250

7 perechi alimentare care te scapa de boli

In ultimii ani cercetatorii au studiat indelung efectele benefice ale substantelor continute de alimente. Cercetarile lor au ajuns la concluzia ca efectele unui singur aliment pot fi substantial mai mari daca sunt combinate cu cele ale unui alt aliment compatibil.

Iata cele mai tari 7 perechi alimentare care te scapa de boli.

Ceai cu lamaie
Ceaiul verde este cel mai sanatos ceai, gratie nivleului ridicat de antioxidanti care combat atat bolile cardiovasculare, cat si cancerul. Efectele ceaiului verde sunt imbunatatite daca adaugi o felie de lamaie in fiecare ceasca pe care o consumi. Acestea sunt concluziile la care a ajuns o echipa de cercetatori de la Universitatea Purdue. Acidul ascorbic din lamaie stabilizeaza nivelul catehinelor in intestine si creste absorbtia acestora.

Banana cu iaurt
Iaurtul, dar si alte alimente fermentate precum kefirul, tempehul si varza murata, contin probiotice. Acestea mentin puternic sistemul imunitar. O substanta descoperita in banana (dar si in ceapa, andive, usturoi, praz) creste absorbia intestinala a calciului din iaurt.

Salate cu avocado

Salatele simple pot fi plictisitoare. Daca adaugam insa putin otet si niste seminte de pin, situatia se schimba. Studii realizate in Statele Unite au scos la iveala faptul ca salatele combinate cu putina grasime (alune, seminte, nuci, ulei de masline extravirgin, avocado), contribuie absorbtia rapida a substantelor benefice din celelalte alimente din salata: luteina din legumele cu frunze verzi, licopenul din rosie si ardei gras, betacarotenul din morcovi.

Fasole cu ardei gras crud
Fierul si vitamina C au o relatie speciala. Cercetatorii au descoperit ca, de unul singur, fierul este absorbit in organism in proportie de 33%. Insa, in prezenta vitaminei C, nivelul de absorbtie creste la doua treimi. Fierul este necesar in productia de hemoglobina, o substanta care duce oxigenul la celule. Daca aceasta nu este la un nivel optim, intervin oboseala, slabiciunea si lipsa de concentrare.

Orez brun cu tofu
Combinatia proteine-carbohidrati este ideala pentru persoanele care fac sport, grabind refacerea muschilor dupa efort.

Nutritionistii recomanda orezul brun cu tofu sau pui la gratar, un sandvis cu carne de curcan, iaurt cu fructe sau paste cu carne.

Peste cu vin

Somonul cu merlot fac un cuplu perfect. Un studiu publicat in anul 2008 in Journal of Clinical Nutrition, a scos la iveala faptul ca omega-3 se absoarbe mult mai repede in organism in combinatie cu vinul. Polifenolii din vin sunt “vinovati” de acest lucru. Efectele sunt aceleasi si daca bei vinul la masa, si daca marinezi pestele in vin.

Ierburi, ulei de masline si carne
Rozmarinul, dar si alte ierburi aromatice contribuie la diminuarea productiei de compusi cu potential cancerigen la prepararea carnii la temperaturi inalte. De asemenea, marinarea carnii inainte de preparare in vin, ulei de masline extravirgin si ierburi aromate, reduce riscul formarii acestor compusi periculosi.

Combinatii periculoase

Iata si cateva combinatii alimentare pe care nu este recomandat sa le faci, daca vrei sa fii sanatos.

Lapte cu ceai

Adaugarea laptelui in ceai are ca efect inhibarea antioxidantilor continuti de ceai si slaba absorbtie a acestora in organism.

Lapte cu ciocolata

Laptele adaugat in ciocolata are ca efect reducerea absorbtiei flavonoidelor din cacao. Alege intotdeauna ciocolata neagra si evita ciocolata cu lapte.

Cafea cu vegetale

Daca la micul dejun ai optat pentru o portie de legume cu frunze verzi, terci de ovaz sau fasole, evita sa bei cafea. Aceasta accentueaza carenta de fier in organism.
Sursa: Care2.com via http://sfatulparintilor.ro/familie-parinti/alimentatie-sanatoasa/7-perechi-alimentare-care-te-scapa-de-boli/2/#ixzz3LNkwb1PR

Foto : stevegarfield / Foter / CC BY-NC-SA via sfatulparintilor.ro

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>