remedii-constipatie-sfatulparintilor.ro-foter_com-350x250

9 remedii naturale impotriva constipatiei

Atunci cand ai scaun rar si depui un efort considerabil sa elimini ce ai de eliminat, te confrunti cu constipatia. Insa printr-o nutritie corespunzatoare, cu suplimente alimentare si cu exercitii fizice, corpul tau va fi incurajat sa digere alimentele. Printre cauzele constipatiei pot fi enumerate consumarea de produse procesate, alimente prajite, stresul, dieta neregulata etc. Pe langa disconfortul cauzat de constipatie te vei confunta si cu dureri de cap, gaze si probleme cu hemoroizii. Daca vrei sa scapi de constipatie iata cateva remedii naturale.

Consuma fibre
Alimentele bogate in fibre sunt recunoscute pentru abilitatea lor de a ajuta sistemul digestiv. Fibrele insolubile absorb apa si prin urmare fecalele devin moi si sunt usor de eliminat. Fibrele se gasec in cereale integrale, in orez in nuci si alune. Cei care nun sunt obisnuiti sa consume astfel de produse ar trebui sa le integreze gradual in dieta lor, intrucat o cantitatea prea mare de fibre, intr-un timp foarte scurt, va avea ca efect producerea de gaze in intestine. De asemenea, persoanele care au suferit interventii chirurgicale gastrointestinale ar trebui sa stea de vorba cu un medic inainte de a consuma alimente bogate in fibre.

Bea multa apa
Fara un consum adecvat de fluide, fibrele vor inrautati constipatia. Este important sa bei cel putin 8 pahare de apa pe zi. In plus, un consum normal de apa imbunatateste metabolismul si curata organismul.

Ulei de nuca de cocos
Uleiul virgin, nerafinat, de nuca de cocos mareste metabolismul si ajuta organismul sa elimine excesul de substante toxice. Adauga o lingura de ulei de masline intr-un pahar de suc natural de fructe si bea. Repeta procesul de 3-4 ori pe zi, cu cel putin 30 de minute inainte de fiecare masa.

Manaca prune si smochine uscate
In general, fructele uscate si in special prunele pot ajuta la functionarea mai buna a sistemului digestiv. Prunele sunt bune pentru ca sunt bogate in sorbitol care incurazeaza miscarile intestinale. Este recomandat sa lasi pruna in apa timp de cateva ore, mananca apoi si bea sucul generat, preferabil dimineata inainte de micul dejun. De asemenea, smochinele uscate stimuleaza miscarile intestinale pentru ca sunt bogate in fibre

Piure proaspat de rosii, sfecla rosie sau kiwi
Piureul facut din rosii proaspete cu o lingura de ulei de masline ajuta la functionaea corespunzatoare a sistemului digestiv. La fel ca si consumul de sfecla proaspata. Trebuie spus ca potrivit unor studii in laborator kiwi este eficace in combaterea constipatiei.

Nu decoji legumele si fructele
O sursa excelenta de fibre este coaja fructelor si legumelor pe care le consumam. Tocmai de aceea este recomandat ca fructele si legumele sa fie consumate cu coaja cu tot. In plus, „pielea” fructelor este si o sursa excelenta de zahar neprocesat si poate fi servit ca o gustare delicioasa.

Bacteriile bune care traiesc in colon le echilibreaza pe cele daunatoare, ajuta la functionarea corespunzatoare a sistemului imunitar, impiedica formarea de gaze, previn infectiile intestinela si regleaza functionarea intestinelor. In acest fel ajuta si in cazul constipatiei.

Exercitii fizice regulate

Relaxare
Stresul afecteaza functionarea sistemului digestiv, cauzand fie diaree, fie constipatie. In plus, stresul poate duce la cresterea activitatii in esofag si stomac ceea ce are ca rezultat aparitia arsurilor gastrice. Incearca sa gasesti o activitate relaxanta, indiferent ca este vorba despre cititul unei carti sau vizionarea unei comedii la televizor. Important este sa te relaxezi.

foto si articol: www.sfatulparintilor.ro

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>